ISDN stopt: de voordelen van bellen vanuit de cloud

De telefooncentrale ligt plat, klanten kunnen niet meer pinnen en het alarm is uitgevallen. Het kan je zomaar overkomen als je nog gebruikmaakt van ISDN. Op 1 september 2019 stopt KPN met deze dienst, wat het einde betekent van de traditionele, vaste lijn.

 

Het alternatief: Voice over IP

Gelukkig is er een alternatief: Cloud telefonie of te wel VoIP. Dit houdt in dat er gebeld wordt over een internetlijn in plaats van een analoge of digitale telefoonlijn. Dit levert je veel voordelen op:

  • Besparen op telefoonrekening

Een van de voordelen van VoIP is dat je belt via internet. Je hebt dus geen dure ISDN/Analoge telefoonlijnen meer nodig. VoIP maakt zakelijk bellen goedkoper!

  • Altijd en overal bereikbaar

Een groot voordeel van bellen via internet is eenvoudig thuiswerken. Zo kan je overal waar je internet hebt bellen zoals op de zaak. De thuismedewerker belt gewoon uit met het zakelijke telefoonnummer daarnaast kunnen inkomende zakelijke telefoontjes worden ontvangen.

  • Inzicht in bereikbaarheid collega’s

Of je nu op kantoor, thuis of onderweg bent, al je collega’s kunnen je bereikbaarheid inzien. Ook als je te maken hebt met buitendienst medewerkers, omdat je precies kan zien wie bereikbaar is en wie bijvoorbeeld in een afspraak zit.

  • Grotere functionaliteit

Alle gewenste functies die je van de telefoon(centrale) zou mogen verwachten, zijn beschikbaar. Aangezien alle telefoons zijn aangesloten via het internet, is het bovendien mogelijk om via datzelfde internet met een andere telefoon je eigen telefoonnummer te bedienen dan wel functioneel aan te passen, zoals voicemail afluisteren, doorverbinden, tijdschema’s toepassen etc..

  • Schaalbaar en flexibel

Bij VoIP telefonie kun je per dag gebruikers toevoegen of opzeggen. Bent je actief in een branche die bijvoorbeeld erg seizoensgebonden is? Dan kunt je in die periode gemakkelijk en snel extra gebruikers toevoegen. Na de seizoensdrukte kunt je deze gebruikers weer laten beëindigen. Je betaalt dus nooit meer dan nodig is. Heb je morgen een nieuwe medewerker? Met één belletje kun je een gebruiker toe laten voegen.

 

Enthousiast over VoIP?

Hebben we je enthousiast gemaakt over VoIP-telefonie en wil je weten wat Systra ICT voor jouw onderneming kan betekenen? Neem dan contact op met een van onze adviseurs. We helpen je graag!

​Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ICT-ontwikkelingen

Wil je meer weten over het onderwerp cloud?

Neem dan contact op met Harrie de Jong

Interessant artikel? Deel het met uw netwerk

Op de hoogte blijven?