Van zorgbedden tot elektrische rolstoelen, Revamed levert revalidatie- en mobiliteitshulpmiddelen aan zakelijke klanten in heel Nederland. ‘Easy to do business with’, luidt de slogan. En daar draagt het nieuwe cloudplatform aan bij. Financieel manager René Borgers vertelt erover.
“Zo’n negentig procent van onze aanvragen komt tegenwoordig digitaal binnen. We maken offertes, verwerken bestellingen, regelen leveringen, versturen facturen en plannen onderhoud in. Dit alles doen we via één overkoepelend ERP-systeem in combinatie met een paar subprogramma’s.”
“Tot voor kort gebruikten we een terminal server, maar we merkten steeds vaker dat deze ICT-structuur niet meer bij ons digitale proces paste. Op advies van Systra ICT besloten we daarom over te stappen naar het cloudplatform van Office 365. Hierdoor hoeven we nu niet meer in te loggen op een externe terminal server. Via het platform hebben we direct toegang tot het ERP-systeem. De grafische weergave is beter, we werken sneller én kunnen altijd en overal aan de slag.”
“Nu er een goede basis staat, kunnen we onze bedrijfsprocessen verder optimaliseren. Ook dit doen we samen met Systra ICT. Op dit moment kijken we bijvoorbeeld naar de registratie en afhandeling van aanvragen. Door het cloudplatform slim te benutten, maken we het eenvoudiger om elkaars werk over te nemen en informatie op te zoeken. Ook willen we meer inzicht in prestaties, onder andere op het gebied van telefonisch klantcontact. Op basis daarvan kunnen we weer nieuwe kansen signaleren.”
“De procesoptimalisaties zijn van waarde voor ons, maar bovenal voor klanten. Of het nu gaat om een product, accessoire of bestelformulier, we vinden het belangrijk dat klanten gemakkelijk vinden wat ze zoeken. Door onze processen te verbeteren, kunnen we hen straks nog sneller van een antwoord voorzien. En zijn we daadwerkelijk ‘easy to do business with’.”
Wil je meer weten over bedrijfsprocessen optimaliseren?
Neem dan contact op met Harrie de Jong