“Door samen naar het netwerk te kijken, wist ik zeker dat ik niets over het hoofd zag”

door samen naar het...

Op de bres staan voor vervolgde christenen: dat is wat Open Doors doet. De stichting steunt vervolgde christenen door Bijbelse literatuur te verspreiden, trainingen te geven en begeleiding te bieden in moeilijke situaties. Dit gebeurt onder meer door microkrediet beschikbaar te stellen. Raken christenen door hun geloof hun baan kwijt, dan kunnen ze op eigen benen blijven staan. Om dit allemaal mogelijk te maken, wordt er vanuit het kantoor in Nederland elke dag hard gewerkt. Toen systeembeheerder Ernst hoorde dat hij en zijn collega’s vanwege een verbouwing tijdelijk naar een ander pand moesten verhuizen, besloot hij direct hulp in te roepen. Vijftig werkplekken migreren is namelijk niet niks.

 

“Op ons kantoor in Ermelo werken vijftig medewerkers. Vanwege de verbouwing van ons pand moesten we verhuizen naar een tijdelijke locatie in Harderwijk. Een flinke klus, zeker op het gebied van ICT. Zelf kan ik veel, maar op één dag vijftig werkplekken én vier servers verhuizen ging mij alleen niet lukken.”

 

“Via via kwam ik bij Systra ICT terecht. Samen inventariseerden we het netwerk en maakten we een overzicht van alle aansluitingen. Aangezien onze e-mail en telefonie van deze aansluitingen afhankelijk zijn, was het van belang om op de tijdelijke locatie exact dezelfde situatie te realiseren. Door hier met elkaar naar te kijken, wist ik zeker dat ik niks over het hoofd zag.”

 

“Op vrijdag 28 februari vond de daadwerkelijke verhuizing plaats. Systra ICT stuurde een team van vijf man sterk, dus we konden gas geven. Er werd een vrachtwagentje gehuurd om alle beeldschermen, laptopstandaarden en toetsenborden naar de nieuwe locaties te brengen. Ook de busjes van Systra ICT reden mee, zodat al het benodigde gereedschap beschikbaar was.”

 

“De ICT-omgeving op onze tijdelijke locatie werkte direct naar behoren. We konden zonder problemen aan het werk. Volgende uitdaging is ons vernieuwde pand in Ermelo. Ik wil de ICT daar straks goed regelen. Als het zover is, schakel ik Systra ICT zeker weer in. Niet alleen op het gebied van verhuizen, maar ook voor advies. Door samen naar de omgeving te kijken, zien we misschien nieuwe mogelijkheden om verbeteringen door te voeren.”

Wil je meer weten over werkplek migratie?

Neem dan contact op met Harrie de Jong