“Eens in de zoveel tijd verscheen er bij onze computerschijven een rode balk. We bereikten de maximale opslagcapaciteit, waardoor ik mijn collega’s steeds moest vragen om hun downloadmappen te legen. Verder vertoonde de server mankementen. Systra ICT adviseerde ons om over te stappen naar de cloud. Dat hebben we gedaan. We werken nu met de online werkplek.”
“De online werkplek biedt alle programma’s die we dagelijks nodig hebben, zoals Word, Excel en PowerPoint. Het grootste voordeel vind ik dat ik thuis kan werken. Laatst was ik bijvoorbeeld vergeten een nieuwsbrief te versturen. Normaal zou ik terug moeten naar kantoor, maar nu kon ik thuis aan de keukentafel inloggen. Heel handig.”
“De overstap naar de cloud verliep voorspoedig, mede dankzij de planning die we in overleg met Systra ICT hadden opgesteld. Deze planning besloeg een paar weken en bestond uit meerdere etappes waarin werkzaamheden werden uitgevoerd. Samen bepaalden we welke dagen en tijdstippen het best uitkwamen, zodat we ondertussen zo goed mogelijk konden doorwerken.”
“In het begin was de nieuwe omgeving even wennen, maar gelukkig werden we op weg geholpen met een duidelijke instructie. Hebben we nu vragen, dan bellen we Systra ICT. Ik vind het fijn dat ik niet alleen hoor hoe, maar ook waarom ik iets op een bepaalde manier moet oplossen. Zo kan ik het daarna gewoon zelf. De medewerkers van Systra ICT zijn gemotiveerd en betrokken. We werken prettig samen.”
-
ProbleemDe server had zijn beste tijd gehad: hij vertoonde mankementen en de maximale opslagcapaciteit was bereikt.
-
OplossingEr wordt nu in de cloud gewerkt. Capaciteit speelt geen rol meer, omdat op- en afschalen heel eenvoudig is.
-
OverstapDe overstap naar de cloud werd in etappes gedaan, zodat iedereen ondertussen gewoon kon doorwerken.
-
ResultaatMedewerkers kunnen nu overal inloggen. Ze zijn niet meer afhankelijk van de computer op kantoor.