KPN stopt met ISDN

KPN neemt afscheid van ISDN. Het telecombedrijf gaat het traditionele telefonienetwerk moderniseren en heeft besloten om ISDN1, ISDN 2 en meervoudige analoge aansluitingen uit te faseren. Wat betekent dit voor uw organisatie?

Belt u nog via ISDN, dan kunt u overstappen naar VoIP. U krijgt hiervoor de tijd tot 1 september 2019. Dat lijkt ver weg, maar het is verstandig om de mogelijkheden alvast te inventariseren.

Wat doet KPN?

KPN gaat de komende periode aan de slag met de telefoniecentrales in Nederland. Omdat de centrales sterk verouderd zijn, vervangt KPN ze voor nieuwe centrales met IP-telefonie. Zo kunt u blijven bellen via uw vaste telefonielijn. Enige voorwaarde is dat u overstapt naar VoIP.

Wat is VoIP?

Met VoIP belt u via het internet. Dat biedt meerdere voordelen:

  • U stelt de telefonie per werkplek in. Komt er een grote order binnen, dan voegt u eenvoudig een werkplek toe. Is het rustig? Dan schakelt u werkplekken uit. Zo betaalt u alleen voor wat u nodig heeft.
  • U tekent één contract, ontvangt één factuur en betaalt een vast bedrag per maand. Heel overzichtelijk.
  • U bepaalt zelf hoe en waar u bereikbaar wilt zijn. Zo kunt u bellen met uw mobiele telefoon, een vast toestel of een headset. Op kantoor en thuis, maar ook onderweg.

Wat nu?

Maakt u nog gebruik van ISDN 1, ISDN 2 of een meervoudige analoge aansluiting? Start dan op tijd met het onderzoeken van de mogelijkheden van VoIP. We kijken graag met u mee. Neem gerust contact op voor meer informatie.

Interessant artikel? Deel het direct met uw netwerk